سومین جلسه کارگاه داستان و رمان طنز در پنجمین رویداد آموزشی طنز قلمه برگزار شد

سومین جلسه کارگاه داستان و رمان طنز در پنجمین رویداد آموزشی طنز قلمه برگزار شد

سومین جلسه کارگاه داستان و رمان طنز در رویداد ملی طنز قلمه ویژه مشهد تحت عنوان «سفر قهرمان» با تدریس داوود امیریان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفنر طنز حوزه هنری، امیریان ابتدا درباره کارگاه «سفر قهرمان» گفت: «همه ما می‌دانیم که مردم به اسطوره‌ها و قهرمان‌ها احتیاج دارند و نشانه یک مردم هستند. قهرمان‌ها و اسطوره‌ها به مردم حس خوبی داده‌اند و باعث غرورشان شده‌اند.

اسطوره‌ها در همه جای دنیا وجود دارند و ما می‌بینیم که این روزها اسطوره‌های غربی از اسطوره‌های ما بیشتر شناخته شده‌اند و بچه‌ها آنها را بهتر می‌شناسند.»

او داشتن زخم یا یک شاخصه را از ویژگی‌های اسطوره‌ها دانست و گفت: «داشتن این ویژگی‌ها باعث می‌شود مخاطب راحت‌تر با اسطوره‌ها ارتباط برقرار کند و با چند ویژگی‌ او را به یاد بیاورد. مثلا عینک گرد نشانه هری‌پاتر (اسطوره غربی) است.

اسطوره‌ها معمولا یک مرشد دارند که لزوما موجود وارسته‌ای نیست، اما توانایی‌هایی دارد که به شخصیت اسطوره‌ای در مسیر پیش رو کمک می‌کند و این موضوع داستان را جذاب می‌کند.»

امیریان همچنین کتاب «قهرمان هزار چهره» را به عنوان کتابی کامل درباره الگوی اسطوره‌ها معرفی کرد.

داوود امیریان با اشاره به اینکه کهن الگویی برای اسطوره‌ها وجود دارد، الگوی ده مرحله‌ای را به طور مفصل توضیح داد. او با مثال از داستان‌های کهن ایرانی، فیلم‌های سینمایی و  آثار غربی هر یک از مراحل را تشریح کرد. علاوه بر این، آثار خواندنی و دیدنی برای درک بهتر این موضوع به حاضران معرفی کرد.

وی تاکید کرد که این مراحل لزوما نباید رعایت شوند و شبیه فرمولی هستند که می‌تواند راه نویسنده را هموار کند.

در پایان این جلسه زمانی به پرسش و پاسخ حاضران اختصاص پیدا کرد.

جلسه اول کارگاه داستان و رمان طنز در پنجمین رویداد آموزشی طنز قلمه برگزار شد

دومین جلسه کارگاه داستان و رمان طنز در پنجمین رویداد آموزشی طنز قلمه برگزار شد

پایان

برای آگاهی از سایر اخبار رویداد قلمه اینجا کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.