جلسه عصر داستان در پنجمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

جلسه عصر داستان در پنجمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

در پایان دومین روز از دوره حضوری رویداد ملی طنز قلمه ویژه مشهد، جلسه «عصر داستان» برای بررسی و نقد آثار داستانی شرکت‌کنندگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، در جلسه «عصر داستان» استادان داوود امیریان و محسن فراهانی حضور داشتند. اجرای این جلسه بر عهده نگار تشکری بود.

در این جلسه سه نفر از شرکت‌کنندگان داستان خود را خواندند و استادان هر یک از آثار را مورد نقد و بررسی قرار داده و توصیه‌هایی برای بهتر شدن اثر بیان کردند.

داوود امیریان داشتن لحن و چیدمان خوب کلمات و داشتن موقعیت‌های بامزه را از ویژگی‌های مثبت آثار خوانده شده دانست.

او همچنین بر کوتاه بودن داستان‌ها، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و لهجه تاکید کرد. امیریان معتقد بودن شیرین‌روایت کردن یکی از ویژگی‌های مهم داستان طنز است که خواننده را با خود همراه می‌کند.

محسن فراهانی نیز ساختارشکنی در داستان، پیوسته بودن شوخی‌ها و داشتن ایده طنز را از ویژگی‌های مهم داستان‌ خوانده شده دانست.

او به نویسندگانی که داستان خواندند، راهکارهایی مثل انتخاب مناسب برای اسم داستان، چیدمان مناسب شوخی‌ها و استفاده نکردن از شوخی‌های تاریخ‌مصرف‌دار پیشنهاد کرد.

در این جلسه توضیحاتی درباره استفاده از اغراق و تضاد در داستان ارائه شد. محسن فراهانی گفت: «دو عنصر مهم در نوشتن داستان طنز استفاده از اغراق و تضاد است و بیشتر آثار کمدی بر این دو اساس ساخته شده‌اند.»

داوود امیریان نیز تاکید کرد: «جهان داستان، جهان اغراق است و نویسنده می‌تواند در بیان اتفاقات اغراق کند.»

جلسه عصر طنز در پنجمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

پایان

برای آگاهی از سایر اخبار رویداد قلمه اینجا کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.